Kategorie
Producenci
TRW/Lucas
Producent: Lucas
Firma Lucas, znana obecnie jako TRW Automotive jest jednym z większych producentów podzespołów motocyklowych i samochodowych na świecie. Łącznie zatrudnia ponad 63 tys. osób w ponad 20 krajach (w tym w Polsce) i realizuje obroty powyżej 13 mld. dolarów rocznie.
Lucas zasłynął z produkcji pierwszego tarczowego układu hamulcowego. W naszej ofercie znajdują się elementy sprzęgieł motocyklowych, komponenty układu hamulcowego (w tym klocki i tarcze hamulcowe), kierownice i niektóre inne, drobne podzespoły elektryczne i zawieszeniowe.
Kraj pochodzenia produktów - Niemcy.
Początki firmy LUCAS sięgają 1874 roku, kiedy Joseph Lucas zaczyna produkcję lamp do statków, a później dla motoryzacji. W 1947 roku Lucas nabywa udziały w firmie Girlng produkującej hamulce. Od 1970 roku Lucas produkuje układy hamulcowe do motocykli. W 1999 roku TRW nabywa udziały firmy Lucas.
Rodzaje okładzin stosowane w klockach TRW / LUCAS.
Organiczne:
okładziny STD :
- standardowy materiał cierny
- do zastosowania na oś przednią i/lub tylną pojazdu
- zadowalająca żywotność klocka hamulcowego
- dla wszystkich rodzajów tarcz hamulcowych (żeliwne i nierdzewne)
- zadowalające efekty hamowania (także w mokrych warunkach)
okładziny LF :
- mieszanka organiczna z podkładem ceramicznym w celu ograniczenia
przegrzewania się układu hamulcowego
- do stosowania na tylne koło,
- niższy współczynnik tarcia zapobiegający częstemu blokowaniu tylnego koła
- nadają się do stosowania przy wszystkich rodzajach tarcz,
Spiekowe (Sintermetal):
okładziny SV :
- mieszanka cierna ze spieku metalicznego
- klocek o podwyższonym współczynniku tarcia
- przeznaczony do zastosowania wyłącznie na przednią oś
- dobre efekty hamowania
- stosowany do tarcz nierdzewnych (nie wolno stosować z tarczami żeliwnym)
- stosować tylko wtedy gdy fabrycznie stosowane były klocki o spieku metalicznym
- stabilność cieplna do temp. 400°C
- ograniczona przydatność w sporcie
okładziny SH :
- mieszanka cierna ze spieku metalicznego
- klocek o obniżonym współczynniku tarcia (w porównaniu do SV)
- przeznaczony do zastosowania wyłącznie na oś tylną
- współczynnik tarcia dopasowany do klocków o specyfikacji SV
- do tarcz nierdzewnych (nie wolno stosować z tarczami żeliwnym)
- stosować tylko wtedy gdy fabrycznie stosowane były klocki o spieku metalicznym
okładziny SI :
- mieszanka cierna ze spieku metalicznego, klocek nie lakierowany
- klocek dedykowany dla motocykli off-road
- przeznaczony do zastosowania na oś przednią i/lub tylną
- długa żywotność klocka hamulcowego
- dobry współczynnik tarcia
- odpowiedni do użytku w różnorodnych warunkach typu off-road
okładziny SR :
- mieszanka cierna ze spieku metalicznego
- klocek hamulcowy o podwyższonym współczynniku tarcia
- klocek dedykowany dla skuterów
- przeznaczony do zastosowania na oś przednią i/lub tylną
- doskonałe efekty hamowania
- długa żywotność klocka hamulcowego
- odpowiednie dla wszystkich rodzajów tarcz hamulcowych
okładziny RSI :
- spiek metaliczny nie lakierowany o wysokim współczynniku tarcia,
- do stosowania na przednie i tylne koło,
- doskonały efekt hamowania,
- idealne do motocykli Supermoto,
okładziny SRQ :
- spiek metaliczny o ekstremalnie wysokim współczynniku tarcia,
- do stosowania wyłącznie na przednie koło,
- wysoka skuteczność hamowania, wystarczy niewielki nacisk na dźwignię,
- natychmiastowe działanie,
- nadają się do użytku w sporcie,
Zastosowanie klocków hamulcowych TRW Lucas możemy podzielić na:
motocykle turystyczne: klocki STD, LF, SV, SH
motocykle sportowe : klocki STD, LF, SV, SH, SRQ
motocykle custom: klocki STD, LF, SV, SH
skutery mopedy : klocki STD, LF, SV, SH, SR
quady ATV: klocki STD, LF, SI
motocykle supermoto: klocki RSI, SRQ
motocykle enduro: klocki STD, LF, SV, SH, SI
motocykle cross i off-road: klocki SI, RSI
-
Płyn hamulcowy DOT5.1 TRW 0.25L Zapytaj o cenę
-
Tarcze sprzęgłowe TRW/Lucas MCC416-8 Zapytaj o cenę
-
Klocki hamulcowe TRW MCB625SI (FA152/2) Zapytaj o cenę
-
Przekładki sprzęgła TRW/Lucas MES318-7 Zapytaj o cenę
Komplet metalowych tarcz sprzęgła (przekładek stalowych) do motocykli Yamaha
DT 250, DT 400, RD 250, RD 350, RD 400, SR 500, SRX 600, TT 600, WR 400, XT 500, XT 550, XT 600, XTZ 660, YFM 660, YFZ 350, YZ 400
Zobacz więcej -
Sprężyny sprzęgłowe TRW/Lucas MEF114/6 Zapytaj o cenę
Derbi: 659 Mulhacen
MZ/MUZ: Baghira / Mastiff / Skorpion / Supermoto 660
Suzuki: RM 80/85
Yamaha: RD/SR 500, SRX 600, SZR 660, TT600, XT 350/500/550/600, XTZ660, XZ 550, YFM 660, YZ 125
Zobacz więcej -
Ciśnieniowy czujnik STOP gwint M10x1.0 TRW/Lucas Zapytaj o cenę
-
Klocki hamulcowe TRW/Lucas MCB671SV FA209 Zapytaj o cenę
APRILIA: ETV 1000 Caponord, Pegaso 650
BMW: C1 125, F650 GS/Dakar/CS, F650/700/800 GS Twin, F800 GS Adventure, G650 GS/Serato/Xchallenge/XcountryHONDA: CB 500, NX 500/650 DominatorKTM: 690 Enduro, LC8 950/990 AdventureYAMAHA: DT 125 X, XT 660R
Zobacz więcej -
Klocki hamulcowe TRW/Lucas MCB671 FA209 Zapytaj o cenę
APRILIA: ETV 1000 Caponord, Pegaso 650
BMW: C1 125, F650 GS/Dakar/CS, F650/700/800 GS Twin, F800 GS Adventure, G650 GS/Serato/Xchallenge/XcountryHONDA: CB 500, NX 500/650 DominatorKTM: 690 Enduro, LC8 950/990 AdventureYAMAHA: DT 125 X, XT 660R
Zobacz więcej